Om meg

søndag 27. juni 2010

Er det noen som har et y-kromosom til låns?

Jeg hadde alt for lenge hatt fryktelig lyst på en gedigen sofabenk i spisestuekroken. Med ukurante mål og ingen budsjett til håndverker og ingen egen mann eller annens til låns, var det bare et alternativ igjen. Jeg måtte lage den selv. Ja og hvorfor ikke, ikke sant?
Jeg hadde aldri snekret før men menn gjør det til stadighet så hvor vanskelig kan det være?… : D




Sannheten er at det var overraskende enkelt. :) Siden jeg hadde designet konstruksjonen selv var den til og med enklere å skru sammen enn en flatpakke fra Ikea. Det var fryktelig morsomt og ganske så tilfredsstillende å få det til. Så jenter, har dere lyst, sett i gang! - for nå lurer jeg på om vi ikke har blitt grundig snytt? :) Snytt for moroa. Lurt i generasjoner til å tro at dette er så komplisert at bare dem med y-kromosom mestrer det best og synes det er gøy?
- Et hemmelig broderskap hvor det er forbudt å avsløre at i dag med Power Tools trenger man ikke bulende bicepser for å fikse litt her og der.

Hm, men så var det plaskedammen jeg drømmer om i hagen som også må lages på minibudsjett. Det er ganske tungt å grave et så stort hull. Er det noen som har et y-kromosom til låns?

Nedenfor er prosjektet i bilder:
Det første; et pinlig rotete før-bilde av spisestuekroken min, (det eneste jeg har), og så konstruksjonstegningene mine, underveis-bilde og bilde av den ferdige spisestuekroken.







PS! Byggern kapper etter mål så du trenger ikke gå til innkjøp av en kappsag.

3 kommentarer:

  1. Himmel og hav så flink du er Ruth! Hva i all verden skal du med y-kromosomet??
    Klem, Nina :)

    SvarSlett
  2. Vi har lenge ynskt oss ein hjørnesofa i TV-stova. At vi kunne lage han sjølve har rett og slett ikkje falt oss inn! Takk for idéen!

    SvarSlett
  3. Utrolig kreativt og stilig! :D

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails