Om meg

lørdag 10. juli 2010

Et ubetydelig skritt for menneskeheten, et stort skritt for meg


Jeg er vant til å ordne opp selv. Så da Anette meldte mannen sin Kjetil frivillig til å hjelpe meg med noe, var jeg litt i tvil om å spørre om hjelp til å installere et vindu 60x60 cm, i den lille boden min på 1.6 kvm som skulle bli dusjrom.

Ikke fordi jeg tvilte på Kjetil sine ferdigheter, som på tross av at han er kaptein på store skip, har funnet tid til å bygge parets enebolig selv – huset er på over 300kvm. :)
- Men fordi jeg ikke er vant til å spørre om hjelp. Jeg tvilte på om jeg skulle bry ham med jobben, at hjelpen kom til å ta tid fra familien hans

Og det gikk rake veien utforbakke herfra… :)







Ferdig!! :)
Det er ikke så enkelt å ta bilde av et lite dusjrom på 1,6 kvm heller :)


Den lille jobben Kjetil så hjertens gjerne hjalp meg med viste seg etter kort tid å bli en monsterjobb som tok med seg flere av Anette sine familiemedlemmer i fallet. Fordi hverken Kjetil eller Anette ville gi seg når vinduet var installert men hjalp meg hele veien frem til mål. :)

Det er faktisk ikke så enkelt å lage våtrom på 1,6 kvm, eller prøve å installere et 70x90 dusjkabinett i 200+ deler på samme arealet. 

Dette hadde ikke gått uten Kjetil sitt pågangsmot og tålmodighet, resten av familien sin tålmodighet når den ene dagen ble til mange flere. Anette sin pappa Terje som kom og installerte alt det elektriske for meg. Anette som assisterte og stod på. Helt fantastisk. Hva skulle man gjort uten slike gode venner. Spørs hvor langt jeg hadde kommet nå.  Og alt utført med et smil. 

Og det beste av alt er at jobben er utført så utrolig nydelig og nøyaktig at selv om jeg hadde kunnet ansatt en snekker til å gjøre jobben, vet jeg at det aldri ville blitt like flott og bra utført som når Kjetil har gjort det. Og et vennskap som er blitt enda sterkere som er den største gevinsten av alt.



Kjetil tilpasser noe









Underveis










Det flotte vinduet mitt  med vifte fra utsiden


3 kommentarer:

  1. Det ble utrolig fint. Fin fargekombinasjon!!
    : ). Det ser superbra ut!!

    SvarSlett
  2. Kjære Ruth! Det er bare helt utrolig at et så lite rom ble så vakkert. Snikker "Andersen" gjorde en utmerket jobb, med glimt i øyet. Utrolig kjekt å kunne hjelpe. Vennskapet har fått sterkere røtter å gro på....Fantastisk flott innlegg og veldig rørende

    SvarSlett
  3. Kjetil; du fortjener glorie! Kanskje Anette bør få den, siden jeg regner med hun initierte:)
    Dere er fenomenale!!!!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails