Om meg

fredag 30. juli 2010

Hvem stjal tiden min?

Om og om igjen kommer jeg til det punktet på kvelden det er på tide å gå og legge seg og se tilbake på dagen som har gått.  Hvis jeg er heldig har jeg kanskje fått gjort 50% av det jeg skulle den dagen.  

Hver morgen er en sann fryd, jeg har hele dagen foran meg, et hav av tid, og er like overbevist om at dette er dagen jeg skal få ting unna. Ikke noe stress.

Så kommer kvelden, og overraskelsen er like stor hver gang: Hvor ble dagen av? Hvem stjal tiden min?

Etter hvert som dagene går blir dette et matematisk problem av monsterdimensjoner. Dagen i dag 100% + dagen i går 50% + X alle dagene som har gått – 50% av det jeg faktisk får gjort.

En liste som strekker seg herfra til evigheten.



Sett fra et rasjonelt ståsted blir det etter hvert en komplett umulig oppgave å få unna alt.
Men like fullt våkner jeg hver morgen full av optimisme. Dette er dagen ja! J

En god venn av meg siterte Einstein i går. Einstein har visstnok sagt at et sikkkert tegn på sinnssykdom er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat…

Denne ukens oppgave: ”Beskriv din drømmelampe” har blitt en ekstra + på tidsregnestykket mitt. Jeg koser meg med jobben, men den tar ca 300% mer tid å gjennomføre enn først beregnet. J Det er derfor jeg ikke er så aktiv på bloggen min. Jeg jobber med ukens oppgave og snart skal dere få se resultatet av dette. 

1 kommentar:

Related Posts with Thumbnails