Om meg

tirsdag 13. juli 2010

For all del, ikke finn på å kast noe!

Ukeoppgave ”Mine beste sparetips” Del 1


Alle har skuffer fulle av små ugjenkjennelige dingsedupper. Gjenstander som er umulige å gjette formålet med. Tilsynelatende totalt unyttige.
Men for all del – ikke finn på å kast noe!

Universets lille private spøk går ut på at jo mer ubrukelig du tror duppeditten er, jo større er sannsynligheten for at det blir akkurat den ja, som blir helt uunnværlig snarlig etter at bossbilen har kjørt sin vei.






Og når du ringer mannen i butikken og spør, ler han rått og kan informere deg om, i en heller selvtilfreds tone, at den nei, den gikk ut av produksjon for over 10 år siden.
Så blir det ut å kjøpe en helt ny dyr greie og kaste bort penger fordi du trodde greien var bortkastet.


Dessuten kan mange av disse tilsynelatende ubrukelige tingene ofte brukes til helt andre ting enn de var tiltenkt.

Når trangen til å finne på noe hjemme melder seg, samtidig som trangen til å kaste seg i bilen til Ikea, eller bruke penger, er helt fraværende, da er det godt å kunne trekke frem de gode gamle rotekassene, og med triumf i blikket trekke frem den perfekte fustasjeopphengskoblingen. Aha! Den ja, hva nå enn det er for noe.

Denne relativt ubrukelig tingesten, en gammel morken gardinsnor, ble strippet for hvit plastikk, to øyeskruer i veggen, og jeg fikk en super bildesnor. Akkurat det jeg trengte i mitt overmøblerte hjem. :)










Så for all del – ikke kast noe, aldri!
 (Ikke før du må begynne å leie ekstern lagringsplass, det koster penger og vinningen går opp i spinningen. :)  )


(Her er forøvrig et alternativt sparetips som jeg la inn i forrige uke: http://gullgrastein.blogspot.com/2010/07/et-alternativt-sparetips.html :)

4 kommentarer:

  1. Takk for koselig kommentar på bloggen. Jeg likte din film godt også, og synes hele konkurransen er festlig samtidig som det er masse jobb. Ønsker deg lykke lykke til i konkurransen.

    Klem fra Christine

    SvarSlett
  2. Ja, det er utrolig hva du klarer å finne nytteverdien av........en gammel gardinsnor hadde nok gått i bosset hos meg. Takk for gode råd Ruth, så slipper jeg å kjøre til Ikea neste gang.... har nemlig kjøpt noen slike der ute.

    SvarSlett
  3. Det er jo det jeg alltid har sagt, du vet aldri hva du kan få bruk for...
    Men nå begynner det å bli fullt hjemme hos meg, for ungene er likedan :-)

    SvarSlett
  4. Det er sant det,har fleire ganger kastet ting for å finne ut i ettertid at det ikkje var så lurt.For da blir det dyrt å kjøpe nytt.Men har no lært noe ut av det da.Ikkje kast ting og tang i bosset,du får heilt sikkert brukt for det ein gang :-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails