Om meg

lørdag 3. juli 2010

Man tager det man haver.. .. eller det ingen andre vil ha

Det er veldig kjekt å drive med window-shopping i møbelkataloger og på nettet, men hvis man sitter og venter på å skape drømmehjemmet til man en gang får råd til alle disse flotte tingene kan man risikere å vente fryktelig lenge.
Det er viktig å leve her og nå og heller snu litt på tankegangen. Så får det heller våge seg at alt ikke blir helt som man kunne tenkt seg det. Det er også en del av den helhetlige sjarmen ikke sant? Her er noen av mine funn og grep for å skape min boligdrøm - med det jeg har, eller det ingen andre vil ha, siden livet er for kort til å sitte og vente.






Spisebord i riktig størrelse? 
Et gammelt hagebord, en sponplaterest, en duk og litt pynt - ikke noe problem, og dyrt er det heller ikke :)












Herlig Futon sofa fra Finn Gis bort
På Finn er det mange fine muligheter. Mye flott som både blir gitt bort og solgt rimelig. Jeg falt for denne:)
















Tre gardiner fra Kid Interiør til kr 30,- pr stk :) Litt plundring med henting, demontering og symaskin..  - og så har jeg fått denne i hagen min til kun kr 90,- for hele stasen :)















Ingen fra interiørbladene kommer til å bryte ned døren min for å ta bilde av den, men den fyller sin funksjon, ser koselig ut i hagen og det beste av alt; med et enkelt håndgrep dras den ut til en vidunderlig myk dobbel liggeplass for meg og guttene og en liten ettermiddagslur i solen.

Gå på spennende skattejakt i din nærmeste Brukthall
Heldigvis har Bir her i Hordaland satt opp brukthaller på noen utvalgte Gjenbruksstasjoner. Dette er en hall hvor folk kan sette fra seg ting de ikke vil ha, og slike som meg kan hente dem :)

Her er noen bilder av det siste jeg har hentet fra brukthall i Fana, og et skap jeg reddet fra de evige jaktmarker i en Restavfallscontainer (Grøss). 




















Herlig liten kjøkkentralle og 5 fine blomsterpotter.


Mitt gode skap som jeg absolutt vet hvor skal stå. :) 

Detaljer fra skapet














































Follow my blog with bloglovin

6 kommentarer:

  1. Du har så mange gode ideer Ruth. Du klarer virkelig å skape det hjemmekoslig av ting/gjenstander vi andre ikke klarer å se nytteverdien av. Fortsett med ditt gode pågangsmot

    SvarSlett
  2. Helt enig med Anette!
    I tillegg til alle de andre yrkestitlene du kunne hatt Ruth,(forsker,biolog,vetrinær,snekker,
    elektriker,oppfinner osv,osv...)er det nå ingen tvil om at du også kan legge til interiørarkitekt/designer/syerske.
    Du er et unikum!!!
    Stor klem fra Nina :)

    SvarSlett
  3. Du er uten tvil det mest kreative menneske jeg kjenner!

    SvarSlett
  4. Så koselig ;)
    Får veldig lyst å kjøre til Fana med en gang & graver i "bosset" ;) ...

    Hilsen
    Silke

    SvarSlett
  5. Du har veldig mange gode ideer.Du kan få det koselig av "alt og ingenting"

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails