Om meg

onsdag 7. juli 2010

Tanker om Ukesoppgaven: "Hvorfor skal jeg vinne Boligdrømmen2010?"


Dette med blogging er blitt et tveegget sverd. Jeg er på meget kort tid blitt veldig fascinert av blogging og synes det er kjempemorsomt, samtidig som jeg er en ganske så reservert person. Jeg har altså to motsetninger som trekker i meg når jeg holder på med dette. :)

Da jeg startet konkurransen bestemte jeg meg for at jeg måtte bli modigere.

På treningstur i skogen med guttene :)

Jeg måtte finne en måte å tørre å gi mer av meg selv. Målet er å lykkes med dette de neste ukene, at dere får anledning til å bli bedre kjent med meg. :)

Det sier seg selv at ingen som deltar i denne konkurransen, som har jobbet så hardt for å lage presentasjoner/blogger og som står sånn på for å vinne, gjør dette fordi de har flust med penger. Jeg tror at alle vi 40 finalistene virkelig har behov for denne premien - for et tryggere liv, for å sikre hjem, for å sove bedre om natten selv om ikke dette nødvendigvis er så tydelig uttalt på alle bloggene.( Det er vel få i dette landet som ikke hadde hatt behov for en slik premie.:) ) Men dette er en konkurranse om hvem som lager den beste Drømmeboligbloggen/presentasjonen og jeg synes ingen skal måtte ta stilling til hvem de ”synes mest synd på”. 

Da er det mer riktig at vi faktisk gjør akkurat det konkurransen beskriver – lager den beste drømmeboligpresentasjonen vi kan, koser oss med jobbben og dere stemmer på den dere liker best. :) Ingen andre kriterier er målbare eller sammenlignbare. Ingen kan måle hvem som ”fortjener” det mer eller mindre. Alle har entret konkurransen på samme premisser og alle både trenger og fortjener å vinne i min bok. Når det er sagt så har jeg selvsagt konkurranseinstinktet i behold og må det bli bare en vinner vil jeg selvsagt at dette skal bli meg. :)

Så hvorfor skal akkurat jeg vinne denne konkurransen? Det spørsmålet blir en utfordring å besvare. :) Jeg håper i så fall at det delvis blir fordi dere etter hvert synes jeg lager en god og spennende blogg som gjør at dere ønsker at jeg skal vinne. At dere liker mine løsninger på ukesoppgavene. :) Kanskje dere ønsker å følge med meg videre i mitt omfattende rehabiliteringsprosjekt? (Status Quo for dette kan dere lese om i mine tidligere innlegg.) 

Jeg vil i alle fall jobbe hardt for å gi dere noe i min blogg, at dere etter hvert skal finne noe av verdi her. Morsomt, engasjerende, ektefølt, nyttig. 

Jeg ønsker å dele mitt engasjement, ideer, innfall, tanker og drømmer med dere fremover. Og når jeg blir litt modigere, litt mer om meg personlig. Dette var det første lille skrittet, og jeg har også lagt ut et par bilder av meg denne gangen. :) 

Jeg gleder meg til å gå i gang med selve oppgaven og svaret på ukens utfordring får dere her om noen dager. :)


















Assistanse ved tangrydding :)

2 kommentarer:

  1. Gleder meg til å lese svaret! :) Vi har alle troen på deg ;)

    SvarSlett
  2. Hvorfor du skal vinne. Det er ikkje så vanskelig å svare på. Hvem i en alder av 40 bor i et hus uten innvendige vegger og tak og med mangel på isolasjon enkelte steder. Det er ikkje mange som ville/hadde gjort det. Men du gjør det. Alle fortjener innvendig vegger og tak. Hvertfall når man er kommet halveis i livet..... DU FORTJENER Å VINNE MER ENN NOEN ANDRE....

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails